Khajuraho

9 november 2019 - Khajuraho, India

De hele dag in de bus zitten hobelen...wegen zijn buiten de grote steden vreselijk slecht. En in de steden is het al niet veel soeps....Ongelovelijk mooi landschap, en na veel kleine dorpjes te hebben gepasseerd zijn wij in Khajuraho aangekomen (8 uur over gedaan). Mooi hotel, Ramada inn, weinig charmant altijd goed. Zometeen hapje eten, morgen ochtend vrij om s middags naar Kamasutra tempels te gaan. Die tempels (naam volgt) wij noemen het de erotische tempels zijn prachtig mooi, liggen in een mooie tuin en het is er schoon. Helaas zijn de nodige vandalen de afgelopen eeuwen flink aan het hakken geweest en staan delen van die tempel waarschijnlijk in mooie appartementen all over the world. Er wordt hard gewerkt aan restauratie, jammer dat het kleurverschil zichtbaar blijf, in de Engelse tijd is er beton over de platformen gestort, meeste gelukkig al verwijderd.....De sfeer in het dorp is aangenaam, de opdringerige mannen blijven natuurlijk wel, ook hier. Iedereen probeerd wat roepies uit onze portemonnaie te praten. Logisch die van ons is gevuld, die van hun leeg net als hun buik. Ik heb moeite met mensen in de groep die het onderste uit de kan willen, vind het snel goed als ik de helft van de vraagprijs heb bedongen. Natuurlijk kan het voor nog minder...100 roepies ongeveer 1,27 voor ons niets voor de mensen hier het verschil. Ik had giga pijn in mijn rug dus massage geboekt in hotel, bijna uur alles gemasseerd voor nog geen 35 euro. Sterker heb dat meisje 10 usa dollar als tip gegeven, tranen in haar ogen. Sommige groepsleden spraken schande door dergelijk gedrag verpest ik het voor toekomstige toeristen....Ik weet het ...ik ben door en door slecht....😉

De groepsleden hadden een fietstocht over platteland, ik ben ze gevolgd met tuk tuk...lekker hoor. Mooie dingen gezien....Heerlijk diner in leuk restaurant, twee prachtige pasminas gekocht. Vast te veel betaald maar hij was zo leuk die verkoper. Prijs maar niet melden in groep. Morgen 0500 vertrek richting Varanassi met bus Slechts 3 400 kilometer 12 uur minimaal de wegen worden slechter en slechter. Ik geniet van binnen.