Citwan

16 november 2019 - Sauraha, Nepal

De tussenstop -Shivpatinagar- naar Nepal nam ruim 14 uur in beslag. We overnachte in een oud koloniaal jachtverblijf van een Maharadja. De tijd had er echt stil gestaan. De volgende morgen om 0600 vertrokken richting Nepal. De grens overgang is midden in een winkelstraat. Eerst werden de koffers in een riksja gestopt, en wandelden wij India uit nadat wij 2 uur met allerlei formaliteiten bezig waren geweest en ons stempel voor het verlaten van India kregen. Vervolgens weer formulieren invullen om Nepal in te mogen, 2 uur later was dat ook geregeld en konden wij in de Nepalese bus stappen. Na 4 uur hobelen zijn wij in Citwan aan gekomen. Wij zitten in een leuk hotel, allemaal appartementjes in een prachtige tuin. Gisterenavond toen wij een drankje aan het doen waren werden wij gewaarschuwd, er een heuse neushoorn in onze tuin stond. Wij snel heen .....en inderdaad. Wat een beest, gigantisch. Later wandelde hij gemoedelijk door de winkelstraat..Wij blijven hier 3 nachten dus lekker even bij komen van de drukte van India. Ik ga zo lekker douchen en op zoek naar een ontbijtje.