Citwan 2

17 november 2019 - Sauraha, Nepal

Citwan ligt aan het nationaal park, hierdoor super toeristisch. Je kan op een olifant, in een jeep of te voet het park verkennen. De plaatselijke middenstand is volledig ingesteld op de toeristen. Drank in alle soorten en maten in de winkels verkrijgbaar net als sigaretten, snoep en koek, maar zag ook wc eend en detol zeep. Nepalesen houden overigens ook wel van een drankje de meeste gidsen zie je s avonds vrolijk mee doen bij het shotjes drinken. Een heel verschil met India waar bier of een wijntje heus verkrijgbaar is, maar wat heimelijker geserveerd wordt.

Het is heerlijk even geen bedelaars, verminkte mensen en opdringerige verkopers te hoeven trotseren. In Nepal zijn de vrouwen gelijker aan de mannen, veel zelfstandig ondernemer, zag vanmorgen een vrouwelijke metselaar en een vrachtwagen chauffeur. Het is een heel open en vriendelijk volk, gek op muziek. Wat ook opvalt is dat de dieren hier met liefde worden verzorgd voor die de pan in verdwijnen, honden hebben een baas, maar blijft onverlet het hoofdstuk olifant. Prachtige beesten die de hele dag met toeristen op de rug, in ruil voor een snelle afkoeling in de rivier, waar vaak ook weer toeristen op hun nek  willen zitten, moeten luisteren naar hun mahout.

Morgen 0700 vertrek naar Pokhara

1. Silly:
    17 november 2019
    Wauw wat een verschil van land dan Mar
    India / Nepal ongelofelijk . Wel fijner dan zoals je vertelt even geen pijnlijk beelden meer.. al blijft het vet sneu natuurlijk die mensen zoo arm in India. Wat een reis wat een reis Marrie geweldig meisie . Je zal veel te vertellen hebben jij boffer . Kus kus
  2. Marinne:
    18 november 2019
    Groot verschil idd Silly, maar dit is wel een heel toeristisch gedeelte natuurlijk waar mensen van profiteren, Het is nu 0632 zit bij receptie zo in de bus naar Pokhara, maar eens zien wat wij onderweg treffen. X
  3. Silly:
    18 november 2019
    Veel plezier lieverd vandaag ;)
    Kus
  4. Marinne:
    Dank lieverd! Mis jou!!
  5. Silly:
    19 november 2019
    Dank je wel lieve Marrie;))
    We gaan gauw wat af spreken meis
    23 ste reis je weer terug toch? . Jeetje ik geloof echt dat weer moet wennen aan onze koud kikkerlandtje
    Maar je neemt een verschrikkelijk mooi ervaring mee terug in je achterzak lieverd en zo is dat . Koesiess Xxx
  6. Marinne:
    19 november 2019